Masakazu Miyanaga maluje temperą jajową na desce, używając 24-karatowych złoceń. Tematem pracy jest postać psa. Wizerunek malowany niezwykle precyzyjnie pozwala na osiągniecie przestrzenności kształtu i materii sierści oraz przedstawienia anatomicznej budowy. Oryginalność dzieła wynika z połączenia wielu Inspiracji oraz odniesień do tradycyjnego nowożytnego malarstwa europejskiego, grafiki oraz malarstwa Japonii oraz kręgu malarstwa ikonowego. Pies w pozie renesansowego wizerunku człowieka przedstawiony jest w złotej zbroi. Świat rzeczywisty przenika się z nierealną sytuacją. Tradycja warsztatu zderza się z bardzo nowoczesnym gestem. Wrażenie innej rzeczywistości podkreślone jest gamą kolorystyczną oraz detalami. Kontrast matowego tła, odciętej grawerowanej warstwy złotego pancerza i wręcz rysowanych cieniutkim pędzelkiem partii sierści zwierzęcia potęguje abstrakcje rzeźbiarskiej figury. W zależności od kąta oraz odległości oglądania zmienia się działanie światła. Odbite od złotych powierzchni staje się białe. Ascetyczne matowe powierzchnie zmieniają się a głębia koloru tła przechodzi od czerni do granatu. Obraz wymaga wnikliwej obserwacji. Mnożą się i zmieniają emocje oraz wrażenia optyczne. Obraz jest zarazem ascetyczny jak i bogaty, realny i nierzeczywisty. Dodatkowym komentarzem do dzieła jest wykaligrafowany napis: OMNIS HABET SUA DONA DIES - każdy dzień ma swój dar.